1. Publiser relevant, autoritativt innhold
Kvalitet, autoritativt innhold er den viktigste driveren for søkemotorrangeringene dine, og det er ingen erstatning for flott innhold – dette gjelder spesielt når du driver med SEO-markedsføring. Kvalitetsinnhold laget spesielt for den tiltenkte brukeren øker trafikken til nettstedet, noe som forbedrer nettstedets autoritet og relevans. Finjuster ferdighetene dine på nettskriving og presenter deg selv som en autoritet på emnet du skriver om.
2. Oppdater innholdet ditt regelmessig
Du har sikkert lagt merke til at vi føler ganske sterkt for innhold. Søkemotorer gjør det også. Regelmessig oppdatert innhold blir sett på som en av de beste indikatorene på et nettsteds relevans, så sørg for å holde det ferskt. Revider innholdet ditt på en fastsatt tidsplan (for eksempel semestervis) og foreta oppdateringer etter behov.
3. Metadata
Når du designer nettstedet ditt, inneholder hver side et mellomrom mellom <head>-taggene for å sette inn metadata, eller informasjon om innholdet på siden din. Hvis du har et CMS-nettsted som opprinnelig ble produsert av UMC-nettteamet, vil disse dataene ha forhåndsutfylt for deg. Det er imidlertid viktig for deg å gå gjennom og oppdatere metadata ettersom nettstedet ditt endres over tid.
4. Ha en linkverdig side
En nettside som er innholdsrik, autoritativ, objektiv og hjelper besøkende å lære mer om hva de er interessert i, vil mest sannsynlig tiltrekke seg linker fra andre nettsteder, noe som forbedrer søkemotoroptimaliseringen din.
5. Bruk alt-tagger
Beskriv alltid bilde- og videomediet ditt ved å bruke alt-tagger eller alternative tekstbeskrivelser. De lar søkemotorer finne siden din, noe som er avgjørende – spesielt for de som bruker bare tekstnettlesere eller skjermlesere.
Dette er bare noen få av de tingene man må passe på med tanke på SEO-optimalisering av innhold.
Ta kontakt for en grundigere SEO-analyse av ditt firma.